zuid-afrika-hobo.reismee.nl

dag 6 Hluhluwe park

Hallo iedereen,

Vandaag zien we inderdaad met het verder door Swaziland trekken dat dit echt een land is dat in armoede leeft. Onderweg naar de grens stoppen we bij een van de vele familie ‘dorpjes’ die aan de kant zijn. We delen kleding uit en schoenen. De mensen zijn hier heel blij mee. De gemiddelde levenverwachting in Swaziland is 35 jaar. De grote doodsoorzaak zijn Aids en de gevolgen van aids.

Na opnieuw een stempel te ontvangen hebben van Zuid-Afrika zetten we onze reis hier verder. We trekken verder door naar een nieuw wildpark. HluHluwe. Het park ziet er totaal anders uit dan Krugerpark. Het is veel dichter begroeid dus dieren terugvinden is een pak moeilijker hier.

Dit park is vooraal gekend voor zijn neushoorns. Toen deze een aantal jaren geleden bijna uitgestorven waren heeft dit park een soort van kweek en beschermingsprogramma gestart om de populatie terug op pijl te brengen.

In het park vandaag zagen we een neushoorn met baby, een babykrokodoil, een nyala met kind, een patrijs met kind, een impala met baby ( mogelijk de eerste van het seizoen).

Vanavond slapen we in een hotel van een grotere keten dus geen gezellig kleinschalig hotel zoals de laatste dagen, maar zeker niet slecht.

Tot morgen dan brengt de reis ons richting de kust.