zuid-afrika-hobo.reismee.nl

dag 7 Sint Lucia

Weer al een dag voorbij, onze eerste week zit er al weer op, tijd vliegt !

Vandaag gaan we naar Sint Lucia, en bezoeken we Isimangaliso park. We zijn maar een kleine 80 km verder dan gisteren, maar toch scheelt de omgeving hier verschrikkelijk.

In het park dat gekend is voor zijn nijlpaarden, rijden we door een licht glooiend landschap met hier en daar een grote vlakte. En plots krijgen we het volgende beeld als we de hoek om draaien !

We zijn aangekomen aan de kust van de indische oceaan, prachtig hier. Ook hier zien we weer de zebra’s, wildebeesten, neushoorns, en kleine en grote antiloop soorten. Aapjes komen we ook tegen.

Na de middag doen we een cruise op het meer hier aan het dorp, het zit vol met nijlpaarden en krokodillen. Een aantal weetjes over het nijlpaard, dit is het gevaarlijkste dier van de big 5, jaarlijks dood het tot 3000 mensen ! Een volwassen dier kan tussen de 2,5 en 3 ton wegen. Overdag slaapt, en leeft het dier in het water, en vanaf dat de zon ondergaat verlaten de dieren het water om te grazen.

Dit wil zeggen dat het nabijgelegen dorpje Sint Lucia ‘s nachts en ‘s avonds volloopt met de nijlpaarden uit het nabijgelegen meer. We gaan na een heerlijke maaltijd van, hoe kan het ook anders vis, kijken of we nog wandelende nijlpaarden vinden. En we vinden er niet zo ver ver van de guesthouse 3 terug. Alle guesthouses zijn afgesloten met grote poorten om de dieren zo veel als mogelijk buiten te houden.

Morgen is het een lange dag op de bus om ons een eind verder richting kaapstad te brengen.