zuid-afrika-hobo.reismee.nl

dag 11 Addo park

Vandaag brengt een lange busrit ons naar het Addo park, ook gekend als het park van de olifanten. De lange busritten zorgen ervoor dat de mensen van de groep steeds beter kunnen slapen in de bus :-)

Onderweg is onze stopplaats om ons middagmaal te nuttigen een super gezellige farm, hier maken ze zelf vers brood en versie Pie's. Dit zijn een soort van worstenbroodjes/quiches. super lekker en heel gezellig.

Het thema dat zich gisteren al voordeed, ( dat de mensen met hun poep naar de camera gingen staan) zetten zich vandaag in het park verder. De dieren gingen allemaal met hun poep naar de camera staan ... gezellig !

Eerste kudde dieren was een kudde rode hartedieren, een soort van antilopen, in het gezelschap van een paar zebra's.

Vervolgens waren de olifanten aan de beurt, wow wat een uitzicht. Op een uitgestrekte vlakte aan een modderpoeltje, kwamen verschillende families verkoeling zoeken. Prachtig om de interactie tussen de dieren te kunnen zien. In de groep zien we verschillende kleine olifantjes, waarbij de jongste volgens de gids mogelijks nog minder dan 3 maanden oud zou zijn ... ( jong in de eerste foto is waarschijnlijk een jaar oud, de 2e is het jongste van de hoop en dus minder dan 3 maanden)

Leeuwen zijn ook vandaag aanwezig in het park, spotten jullie ze op de foto ?

In de rechterbovenhoek zien jullie normaal 4 leeuwen liggen ...

Ook deze 2 vrouwtjes ( links) en het mannetje rechts houden zich aan de regels van de dag, poep naar de camera ;-) ... die beesten hebben toch een zwaar leven denk ik hoor als je ze zo ziet liggen ...

Hier een mannetjesleeuw van dichterbij getrokken.

Ook struisvogels leven in dit park, maar die zien we later nog terug in een struisvogels boerderij.

Ik had nooit verwacht trouwens dat die wilde dieren zo kort bij zouden komen, zowel vandaag als de vorige safari's hebben we de beesten tot minder dan 10 m kunnen zien. Vandaag was er een olifant op minder dan 1 m van de bus !!! Deze foto is zonder zoom, eigelijk was hij al moeilijk op foto te krijgen zo dichtbij was hij ...

Dit zijn echt wilde dieren, dus deze worden niet bijgevoederd of zo, en daar kan je dichter bij komen dan de dieren in de zoo ... dat doet wel raar hoor. En dan leer je maar dat de mens maar een heel klein onderdeeltje is van moeder natuur en dat wij tegen deze dieren weinig kunnen doen zonder onze 'onnatuurlijke' hulpmiddelen als die zouden komen aanvallen. Niet dat we bang moeten hebben om aangevallen te worden. Onze gids is professioneel opgeleid en weet perfect wanneer een dier mogelijks zou kunnen/willen aanvallen.

Tot morgen iedereen, klaar voor een nieuw verhaal