zuid-afrika-hobo.reismee.nl

dag 12 tuinroute - mosselbaai

Vandaag verlaten we Elizabethtown en trekken we verder via de tuinroute naar mosselbaai. Voor we Elizabethtown verlaten stoppen we nog aan een herdenkingsmonument voor Elizabeth. Deze stad is vernoemd naar de vrouw van de eerste gouverneur van deze stad. Ze is echter gestorven op de tocht onderweg naar hier, maar de gouverneur heeft plechtig beloofd om een herdenking op te richten. De vuurtoren is ook nog een herinnering aan het oude koloniale verleden van de stad

Onderweg naar mosselbaai passeren we verschillende mooie riviercanyons, Vanaf de brug over een van deze canyons kan gesprongen worden, dit is een bunjeejump van 216m en is een van de hoogste jumps ter wereld. ( als je goed kijkt op de foto zie je iemand springen, maar het is heel moeilijk te zien, ongeveer midden de foto, halverwege de brug zie je 2 rotsen uitsteken, voor de meest rechtse rots hangt een mens te bungelen ... je moet maar durven)

Hier zien jullie een filmpje van onze chauffeur/gids Hugo die een bungee jump doet hier ... jullie herkennen ook Cath Luyten die samen met Hugo 4 weken door Zuid-Afrika trok voor een reportage voor Vlaanderen vakantieland.

Nog een mooi onderdeel van de tuinroute zijn de verschillende meren en lagunes die hier terug te vinden zijn. Een van deze lagunes is Knyla ... prachtig uitzicht op een lagune die tot 19 km in land verder loopt.