zuid-afrika-hobo.reismee.nl

Dag 15 robbeneiland - kirsten erg nationaal park

Vandaag is het een druilerige dag, ideaal op een bezoekje te brengen aan Robbeneiland.

In deze gevangenis heeft Nelson Mandela zijn gevangschap uitgezeten. Het is een eiland op 12 Km van de kust van Kaapstad. Origineel was het een leprakolonie en later is dit omgebouwd naar een politieke gevangenis waar zwarte en kleurlingen verbleven. Vrouwen en blanken werden elder gevang gezet.

We krijgen een rondleiding van een ex- gevangenen, maar dit is eigenlijk veel propaganda voor de apartheidsbeweging. We bekijken de cel waar Nelson Mandela gezeten zou hebben, ( maar ze zien er allemaal gelijk uit dus hij kan in elke cel van dit blok gezeten hebben)

Normaal stond de Tafelberg op het programma maar door de laaghangende bewolking trekken we naar het kirstenberg nationaal park. Hier vinden we een enorme botanische tuin met alle inheemse bloemen en planten.

Er is een wandelbeug doorheen de boomtoppen en heerlijke rustpunten waar je kan genieten van de ondertussen teruggekeerde zon, prachtige tuin en de rust en stilte....

Ik ben benieuwd wat morgen ons weer brengt ...

Moeke

Hallo,in die tuin willen we ook wel zitten :-) het is er zeer mooi .het spotten van dieren lijkt me wel leuk.al moet ik het hier maar met vogels van brasschaat doen :-) geniet er nog van ! Want voor dat je weet zit je hier weer.heel veel groetjes en kusjes moeke en jelka