zuid-afrika-hobo.reismee.nl

Dag 17 kaap de goede hoop

Vanmorgen eerste werk, een poging om Tafelberg te bezoeken. Vandaag was echter een echte kaapse dag qua weer, stralende zon en loeiharde wind, dus is de kabelbaan naar boven gesloten. Hopelijk morgen beter weer.

We verkennen nogmaals de atlantische kust van Zuid-Afrika, prachtig en vandaag vooral winderig ;-)

Een van onze top activiteiten van de dag een bezoek aan de Zuid-Afrikaanse pinguïns. Ze zijn klein, schattig en malen lawaai zoals een ezel !

Vervolgens bezoeken we het nationale Tafelberg park - kaap de goede hoop. Hier zien we vooral bloemen, struiken en grassen die tegen enorme barre omstandigheden kunnen, wind en veel droogte. Er staan verschillende bossen witte bloemen, deze geven de anders harde omgeving een zachtere uitstraling.

We pauzeren voor een ontspannen picknick, we zitten in een baai op een km of zo van kaap de goede hoop, dus we zitten zo goed als op het meest zuidwestelijkere punt van zuid-Afrika te lunchen ... zalig genieten van de zon nu het nog kan.

Een bezoek aan kaap de goede hoop kunnen we natuurlijk niet overslaan. Onderweg komen we nog een familie wilde struisvogels tegen.

Laatste stop van de dag kaap point, hier komen we een familie bavianen tegen die ons amuseren door toeristen lastig te vallen door hun eten af te nemen, gekke toeren uit te halen aan de vlaggenmasten en tikkertje te spelen met de rangers van het park.

Tot morgen, onze laatste dag weeral